måndag 9 juni 2008

80's

Joråsåatte.
Jag har haft en svinmysig vecka. I must say.
Mest myst i solen med härligt folk. I fredags blev vi utbjudna till Linde för att åka båt. Det var brutalt varmt i luften och när jag och Lina tog oss i vattnet för första gången i år var det 26 grader vid ytan. Inte så pjåkigt. Efter båtturen när alla var lagom trötta åkte vi in till örebro stad igen och köpte på oss engångsgrillar och kött. Sånt där är mysigt.

Sen har vi varit på 80talsfest också. Det roligaste med den måste ha varit att klä ut sig. Vi stod hemma i lägenheten allihopa och sminkade/sprayade hår/provade kläder osv innan vi drog dit. Axel dök upp här hemma också, han ville ha piercade öron inför festen "för att gå fullt ut" (tilläggas bör kanske att han skulle vara typ Mötley Crüe och han spenderade hela festen med att skrika "håll käften" och ligga däckad under ett bord). Sagt och gjort iallafall, jag plockade fram en nål och sa till på skarpen att jag inte ville. Tillslut fick han på något sätt ändå ett par snygga hål (med ett par stora vita ringar i) och ett par misshandlade öron (jo, jag hade väl druckit ett glas vin innan... ett stort glas vin).
Roligt hade vi iallafall.

Igår hade vi krismöte hemma hos J&J för att planera hultsfred. Vi hade bara en bil. Efter en hel del velandes så visar det sig att jag nog faktiskt måste ha världens bästa mamma (och att hon nog faktiskt måste ha världens bästa Kent också). Tusen tack. Så ska vi försöka få till festivalstereon, sen kan jag bara luta mig tillbaka och njuta (samt bränna typ hundra miljarder skivor).

Nu ska jag fira med att ta mig ut och gå till pappas gym, och sen ge mig på den där hemska "fjoll-maskinen" (pappa har döpt den till det, man ser tydligen jättefjollig ut när man står och tränar på den), och sen gå hem och tvätta alla kläder jag har inför hultsfred.
OCH vi ska städa (läs: santiera) lägenheten från topp till tå så vi kommer hem till något rent för en gångs skull.

Hello hultsfred, I come in peace.

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi åhh