torsdag 11 september 2008

Grekland del 1

Oj oj oj, det är si som så att jag har faktiskt varken haft tid eller ork till att updatera här efter Grekland. På tisdagen började jag jobba på simonsen igen (07:00 - 16:00) och lägger mig i okej tid på kvällarna samt går upp übertidigt för att cykla till jobbet (heja heja heja). Vilket gör att jag inte har tagit mig någon tid av den lilla fritiden jag har till att skriva här.
Men ja, idag är jag hemma. Sjuk. Så otrevligt. Feber samt bihålor som är cirkus fem gånger sin normala storlek. Så dagen idag går till att krya på mig så jag kan återvända till jobbet imorgon.

Vad är väl ändå en vecka i Grekland?
Den var åh, så underbar!

Man skulle kunna säga att vi förde en typ av dagbok där nere, och jag tänkte att jag skulle ta och publicera den så ni får ett hum om hur vi hade det. Men för att göra allt lite roligare (och för att jag ska orka) kan vi ju ta ett par om dagen.

Andrea
12:46 Lördag
Vi sitter i bilen och dunkar Sannas en miljard partyskivor och svettas. Ca 2,5 timmar till Landvetter. Vi peppar gärnet!

Jennifer
14:05 Lördag
Nu har vi bytt till min skiva :) (Ja hon skrev faktiskt en smiley för hand i boken!) Nu är det mindre yeah-yeah och mer roaaarr. Jag vill inte flyga pajsplan :( (Haha, en till!) Jag vill knäppa med fingrarna och sen vara framme på stranden!

Jennifer
18:49 Lördag
Om planet störtar tänker jag haunta alla tills ni tar livet av er :@ Vi inväntar vagnen med alkohol (vi har redan svalt varsin drink på landvetter). Vi körde tokfel tack vare hitta.se och höll på att missa planet, KOM NU VAGNEN!


(Jag måste lägga till den här bilden -det blev rätt fnittrigt!)

Efter det där måste jag berätta lite om när vi höll på att missa planet, för ja, det var inte långt ifrån att vi fick spendera en vecka hemma istället. Vi hade som sagt skrivit ut en vägbeskrivning från hitta.se som ledde oss rakt in i en skog, på små grusvägar, som sen blev lervägar som slutade i en stor lerig återvändsgränd som vi omöjligt kunde köra in i eftersom vi då skulle fastna i leran föralltid.
Från början var det rätt roligt. "Haha, var är flygplatsen, här är det ju bara massa får" osv. Samtidigt höll Sanna och Jennifer på att kissa ner sig, så vi var tvungna att ta en avstickare och kissa bakom ett litet.. typ minihus. Tuff kom och joinade oss där också. Efter ett tag inser vi att incheckningen borde stänga om ca 20 min. Sanna blir på två sekunder jordens största pessimist och alla tre sitter och är på vippen till små utbrott (Fredric den hjälten kör bra och sansat ändå). För att göra en lång historia kort så ringer Jennifer iallafall till nov-air och får reda på att incheckningen stänger om 40 min, och Fredric lyckas på nåt magiskt sätt få runt bilen på den smala skogsstigen utan att hamna i leran och vi kommer fram med en kvart kvar tills inchekningen stänger. Då har Sanna ett missat samtal från apollo och dom ringer ner till tjejen i inchekningen och dubbelkollar att vi faktiskt är framme.

Jag tänkte ta och lägga till lite bilder till det här, men jag har dom inte på min dator just nu, så det får komma i efterhand.
I nästa dagboksinlägg är vi iallafall framme på hotellet, så det tar jag lite senare idag, nu ska jag göra mig mer te och duscha.
Pussokram!

1 kommentar:

Anonym sa...

iih åh va kul! :D:D:D