fredag 28 november 2008

Baka kaka

Idag har jag jobbat, jobbat massor!
Jag måste erkänna att det känns som jag glider omkring på ett jäkla bananskal just nu.
(Jag gillar inte banan)
(..Om den inte kommer från ugnen fylld med smält choklad - som jag egentligen inte heller gillar, med glass till, då är banan helt okej!)

Helhektisk dag, vi har städat hela lägenheten. Eller ja, jag har städat köket och badrummet, och Fredric har totalrensat hela sovrummet. Våra garderober innehåller numera bara kläder?
Så för att avsluta en o-perfekt kväll så bakar jag lussekatter. (Nej, jag bakar inte katter, men lussekatter låter bra mycket mysigare än lussebullar, om du frågar mig).
Men jag glömde att köpa saffran, vilket man skulle kunna tro är rätt oviktigt. Eller, jag trodde iallafall det, tills jag förstod vad smaken och färgen kom ifrån.. Duh.
Det blev en akuttripp till ica och nu är jag igång!
Det luktar jul i hela lägenheten.
Hela jag är alldeles julig! Jag firade lussebaket med att titta på orginal coca-cola-reklamen, vilket gav mig multipla rysningar i hela kroppen.

Dags att baka klart och lyssna på någon sån där gamling som sjunger julsånger, typ christer sjögren. Eller nej, oh, oh, oh, det är ju Peter Jöback man ska lyssna på!

Holdiays are coming..

4 kommentarer:

Anonym sa...

asså. Coca-cola reklamerna är min bästa julstämmning. När dom börjar visas så vet man att det snart är juuul!

Anonym sa...

mysigt =)

Anonym sa...

haha! du har fått kommentar från spiderchick! härmed lägger jag ner min blogg.

Anonym sa...

aaahhh, jag döööör! jag vill med ha en från henne :P