söndag 12 oktober 2008

Dagen efter dagen före

Ouch. Jag är sugen på pizza. JAG är sugen på pizza? Jag äter aldrig pizza (nej, faktiskt aldrig). Senast var nog minst ett år sen.
Det säger nog mer om gårdagen än om mig. Det var en rätt twisted kväll (och det är dom vi lever för).

I fredags hade vi tjejmys hemma, slappade järnet, käkade pizza (eller jag då, som åt en pommestallrik) och drack lite vin. Och både Jennifer och Sanna sov kvar här eftersom min karl hade varit på äventyr med jobbet och skulle hem till Jocke och sova där.

Lördagen startar med att jag vaknar och både Jennifer och Tuff är borta (vi har varit hundvakt hela helgen). Mystiskt. Det visar sig att hon var ute och gick morgonpromenaden med honom. Så jag fick gå upp och fixa frukost istället. Snopet men ack så trevligt. Vi drog till Fredrics syster på kalas och grattade Leon som fyllde fyra år.
Han fick en basebollkeps av mig och Fredric, svintuff.

Sen drar vi hem och släpper av Jennifer på jobbet (hon skulle ha stängningen). Väl hemma sitter vi framför datorn en del och sen är det dags för fotboll, Hannah hör av sig och jag beslutar mig för att dra dit och hälsa på innan Jennifer kommer tillbaka från jobbet vid cirka halv elva.
Så jag cyklar dit, dricker lite vin, någon drink, lite cider och hänger där. Vid elva sen när jag ska ta snålskjuts med Fredric, Sanna, Jocke och Jennifer hem kommer jag tassandes ut från Jocke och Hannah, och är så grymt partysugen. Folket i bilen tittar på mig och frågar sedan om jag är full.
"Eh, jo lite kanske, men bara på ett bra sätt. Är det någon som vill med till backstage, jag vill gå ut!"

Vid halv ett är vi på promenad innåt stan på vårat allra bästa partyhumör (alla i mina kläder och skor) och hamnar slutligen i satinkön. Eftersom Sanna glömt sitt leg hemma springer hon som en idiot hem och ska möta upp oss inne sen.
Vi bestämmer oss för att möta upp henne på dansgolvet (efter att ha smsat ett lite mindre välstavat sms) och mitt under segertåget kommer hon inhoppandes och vi dansade som tokar i en timme. Efteråt så kommer vi ut och tycker att "vadå, kvällen har ju bara börjat?". Så vi försöker höra av oss till axel som har fest men blir uppfångade av folk som tycker vi ska med till Pär.
Som bor där.
Det slutar med att vi sitter i en lägenhet klockan halv 4 och dricker rött/vitt vin och röker under fläkten bland maten som måste varit lagad för en vecka sen. Det kändes som vi var nyss fyllda 18 igen.

Undebar natt, tack så mycket tjejer!

Nu ska jag köpa pizza, crazy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha, UNDERBART!!!!

Anonym sa...

åh åh åh VI ÄR INTE GAMLA EGENTLIGEN!