tisdag 7 oktober 2008

Ditt och datt

Eh, ni kommer nog att få vänta lite på sista greklands-inlägget. Vi har senaste veckan flyttat och fast det kanske ser rätt ordnat ut så har jag ingen aning om var det mesta av mina saker är. Inklusive "dagboken" från grekland. (Flytten är väl egentligen inget att skylla på, eftersom jag aldrig vet vart mina saker är).

Men det är mycket annat roligt som hänt och som händer!
Jag sitter och njuter av att det är så fint väder, tänkte ta mig en te på balkongen eftersom solen ligger på och det då blir supervarmt därute (och för att jag har köpt sånt himla gott te)!
Jag lyssnar på Snook, afasi och filthy och diverse liknande och peppar inför maskinen på onsdag! (Det var back in the days.. nanana)
Sanna tar sig hem från hufvudstaden och hänger med oss på onsdag och röjer sönder till segertåget och dreglar tillsammans med alla andra damer till ett par riktigt snygga karlar.

Flytten gick jättebra, det tog ett par dagar (eftersom vi hade en hel del grejer hos Tobbe i gamla lägenheten) men nu är vi nog rätt så ordnade här hemma, det är bara sista sakerna från mamma och plocka upp de sista klädpåsarna som är kvar (och köpa allt vi behöver som vi trodde vi hade men det visade sig att vi inte har).
Lägenheten är underbar. Helt underbar. Det är klart att det inte är ett mansion, men för oss känns det ungefär så efter att ha bott i den där lilla rått-bostaden. (Man kan faktiskt rätt lätt föreställa sig att dörren är ett litet råtthål och hur herr och fru råtta sitter och dricker kaffe och käkar några gamla kaksmulor mitt i rummet).

Och jag ska även passa på att gratulera Jennifer och Jocke till deras nya lägenhet, nu blir vi nästan grannar!

Jobb då, jo, jag har jobbat en månad på simonsen och dragit in lite stålar, men nu är det sådär trögt igen. Börjat kika på lite ky-utbildningar, men det är tydligen jättesvårt att fjäska sig till nuförtiden (eftersom en hel del bidrag till sådant blivit indraget.. chockerande nog).
Men det är söka runt massor som gäller nu! Så får vi se vad som händer och fötter.
Nejni, nu ska jag ta mig ut i det fina vädret och promenera nre till lilla kiosken på hörnet!

Adios!

(Kära systeryster var här igår och vi fotade lite,
tills batteriet dog)

2 kommentarer:

Anonym sa...

yaaay bäst på fest! helvete vad kissnödig jag är.

Anonym sa...

vad bra att ni har en kiosk på hörnet där med =D