torsdag 16 oktober 2008

Estocolmo

Jag smet i tisdagsmorse (strax innan halv sju) ut till Kent och liftade med honom upp till Stockholm. Tanken var att jag skulle umgås och mysa med Sanna i två dagar och fixa till förrådet av spindlar och nät till halloween-festen. Vilket jag tycker att jag gjorde rätt bra.

Kent skulle besiktiga brandlarmen på karolinska sjukhuset och kvällen innan satt jag och Sanna och försökte komma på vilken tunnelbana jag skulle ta för att komma till henne, när det visade sig att det var ca 2 km att gå. Så jag tänkte spara lite pengar och gå. För det tar ju max en halvtimme.
Om man inte går vilse såklart.
Vilket jag såklart gör.

Spatserar runt inne på sjukhusområdet i en evighet.
Förbi en miljard byggnader och Jöns-Jerkers bibliotek.
Det tar mig en bra stund att via Sannas guidning från hitta.se komma in på rätt väg (torsgatan) så jag hittar hela vägen fram.
Men sen. Ett mysigt "hej vi möts mitt i gatan för vi kom från två olika trottoarer" och sen hem till den lilla lägenheten och softa lite innan vi ska upp och göra staden.
Sen blev det världens längsta dag på stan utan pengar. Och jag tyckte vi skötte oss rätt bra!
Cirka två timmar på resturang London med supergod salladsbuffe med bröd och gott kaffe! (Jag som har lite svårt för kaffe och är jättekräsen).
Skitmysigt.

Hemma sen så var det mest slappa och kela lite. Kvällen avrundas med att vi ligger och kollar fyra "Rachel Zoe" avsnitt på rad och blir helhypade. Ytterligare en serie som jag kanske ska hålla lite koll på (Brad är ju typ värdens sötaste - och nej Fredric, du behöver inte bli avundsjuk, han är gay).
Dagen efter var mest snabbrush på stan och sen möta upp Kent för att handla lite inför halloween. Sjukt kul, jag är superpeppad! (Flytande ögon, avhuggna fingrar, ni vet).

Till er som läser bloggen som ska komma på festen vill jag bara tillägga att ju mer utklädd desto roligare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååhhhh vad roligt med halloweeen och lääääskiga saker!!!! YEAYH!!!!!nu ska jag fortsätta plugga. bajs!
puusses

Anonym sa...

it will rock.

Anonym sa...

Hallå, tack för myshelg även om jag är sjuklig som en hel karl:) Och du....du bor väl inte i världens minsta etta längre, uppdatera dotera mi.
Mams, mormor till ZOOOOOOOOOOOOMBI