söndag 6 april 2008

20+40=60

Jodå, alltid lika lurigt att komma på hur jag ska starta mitt inlägg. Nu har jag iallafall kommit igång. Jag är inte speciellt bakis idag, inte så mycket alls.. faktiskt ingenting.
Igår var roligt och lite annorlunda. För er som inte vet så fyllde Frida 20 år och hennes mamma 40, så dom hade 60års kalas på motorcykel klubben i nora.

Jag är glad att jag inte är från nora. Det är säkert jättefint och mysigt osv, men dom få och små gångerna jag har varit där har gett mig en uppfattning om nora som ett lite större vintrosa (och det ska jag inte ens börja prata om, det stället ger mig rysningar).

Jag och Fredric smet iallafall till Lina och Jonas innan (där vi skulle sova) och dumpade lite prylar samt gjorde oss iordning. När klockan blev 18 och jag hade haft min tid framför spegeln så smet vi in till stan och tog ut pengar och mötte upp Henrik, Jennifer och Jocke. På mars mot klubben hör vi ett "EMOS!" skrikandes mot oss innan vi blir omkörda av några moppepojkar med två "söta" fjortisar bakpå som fnissar (den ena gav sin förare ett slag i bakhuvudet). Jennifer svarar med ett långfinger och förundras över att ordet faktiskt har kommit till nora.

Vi möter upp Jonas och en hyperstressad Lina och beger oss dom sisa metrarna. Väl inne så visar det sig vara ett riktigt mysigt ställe. Det ligger gula och blåa pappersdukar på alla bord och är söta servetter nedstoppade i alla plastglas. Vi hänger av oss och får en välkomstdrink - med massa bär i. Supergott.
Efter en liten stunds icke-minglande kommer tacopajerna fram, som var gudomligt goda. En stor bit paj, lite bröd och massa sallad samt ett stort plastglas vitt vin. Mums!

Det dansades som sjutton till Fridas 80-tals skiva, extra roligt var det när Henrik fick syn på "MORMOR!" (Fridas mormor) och buggade med henne en hel dans, och sen gav sig på Fridas mamma Pernilla. Pernilla och Henke dansade gärnet, vilket bjöd på en hel del skratt.
Jag och Lina röjde loss såpass att jag fick knäppa av mig skjortan för att inte explodera och sen körde vi varannan vatten halva kvällen. (Sen när Jennifer hade spöat karlarna i biljard dök även hon upp och skakade stjärt). Jocke fick spö i biljard av någons lillasyster som var där, det var också ganska roligt. Fredric fick enligt Jocke också spö av henne, men enligt honom själv vann han. Jag tror på Fredric!

Sen var det ju såklart även stunder (folk) som var lite mindre roliga. Det var någon mc-snubbe på klubben som inte alls gillade läget med massa folk som inte hörde till klubben (det var privat fest, det hade skickats ut inbjudningskort, det var bara inbjudna där). Vi hade våra jackor i garaget, alla hade sina jackor i garaget, och där skulle man även kunna röka enligt alla som höll i kalaset. Vi gick ut dit hela gänget, Jonas, Jocke och Fredric satt redan i soffan där och pratade lite. Folk skulle plocka på sig sina cigg ur respektive jackor. Då dyker det upp en överförfriskad snubbe i ena öppningen och skriker på oss att vi måste ut. Först tror alla att det är ett skämt och Jennifer påpekar att "Pernilla och Frida, sa att vi fick gå ut hit". Gubben svarar att han minsann skiter i Pernilla och Frida och vad dom har sagt eftersom dom inte är med i klubben. Sen puttar han Lina i ryggen och drar tag i Jonas keps/hår och ruskar om hela huvudet på honom samtidigt som han skriker att vi måste ut. Efter han motat ut oss låste han dörren. Så där stog vi utomhus, förvånade och lite chockade. Folk var såklart skärrade och det var ju samtalsämnet närmaste timmen men det redde såklart ut sig, han drog efter ett litet tag (som folk på klubben sagt att han skulle göra, han kunde "bli lite arg" när han drack, och han "brukar gå hem tidigt").
I det stora hela var det en jättelyckad kväll och idag har varit slappar-mys-dag.

Nu ska jag hoppa i säng så jag klarar morgondagen och jobbet. Det hugger till i magen bara jag tänker på det. Lika bra att vara utsövd.
Nu ska jag bara se fram emot tisdag och Danko Jones i stockholm!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men guuuud, vad läskig! Vad roligt det verkar varit ändå. Hoppas Sthlm blir DUNDER! :D Pusss, min pärla! :*

Anonym sa...

haha, jisses vilken kväll. TIIIIIIIIIIIIIIIISDAG!!!