måndag 21 april 2008

Maffia

Helgen började som vanligt med en fredag.
Min fredag spenderades bland annat övandes på att plocka tallrikar.
Jag följde med Lotta som skulle catera en begravning, så jag skulle kunna passa på att lära mig lite samtidigt. Vi dukade - ordentligt.
Jisses vad mycket saker det är att tänka på;
Hur dukarna ligger, åt vilket håll dom överlappar varandra, hur långt från bordskanten tallriken står, hur långt från tallriken glaset står, alla bestick, kaffekoppar och åt vilket håll deras öron ska peka - ja, jag tror ni fattar kalaset, lätt var det inte.
Inte vart det lättare när jag skulle lära mig att stapla tallrikar på hög, med tre stycken i och på handen som bas. Jag stod med ett par tallrikar med "matrester" i form av te-påsar och stearinljus på och försökte att inte tappa allt i golvet. Lurigt men roligt.
Jag hann inte äta innan jag smet dit, så när Lotta sen kom inspringandes med resterna av deras "landgångar" (påminner om små smörgåstårtsbitar) som folk hade lämnat nästan helt oätna så var det jättesvårt att stå och slänga ner allt i komposten. Som plåster på såret fick jag iallafall med mig tårtresterna hem. Massa grädde och goda bär.

Sen vart det lördag och vi mös. Jennifer och Jocke kom hit mot kvällen och vi mös lite till. Sen promenerade vi in mot satin (förövrigt en av de roligaste promenaderna in till stan, eftersom alla fyra hade druckigt lite och gick och lekte wow - frös fast i marken och vart förvandlade till får osv). På satin träffade vi lite mer folk och kikade på doktor kosmos och hängde. Jättetrevligt.

Idag har vi varit i brickebacken hos J&J med folket mest hela dagen. Vi spenderade flera timmar åt att sitta i en ring på golvet och leka "maffia". Förövrigt skitkul, jag har inte lekt just den leken på jättelänge (undantag aditro - där servern var nere titt som tätt och alla var i källaren och busade). Sist kikade vi allihopa på det nya programmet som har börjat på femman, sanningens ögonblick. Man får mer eller mindre pinsamma och hemska frågor som man måste besvara sanningsenligt, så kan man vinna massa pengar. Alla satt och flämtade och drog andan i takt med att frågorna vart värre och värre. Hemskt program. Det var lite roligt dock att en nora-tjej var med som sambo till personen som hamnar i stolen nästa vecka, och Jennifer och Lina skrek av förtjusning när det kom pinsamma frågor som påverkade henne. Det var underhållande trots att man tyckte synd om personerna i programmet, så det blir defenitift att kika nästa vecka.

Imorgon ska vi hem till mamma och hämta Tuff igen, så mysigt! Så blir han våran roommate tills tisdag, då jag (om det är fint väder) får med mig Sarah på en sommarpromenad med hundkraken.
Nu ska jag diska!




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vilka söta bilder, härligt med måleriet, häng i!!!
Men du när ska vi mysa på relaxen?
Kram mams