tisdag 1 april 2008

Magknip

Nu sitter jag på jobbet, fem minuter kvar av lunchrasten.
Jag vill inte börja ringa igen.
Jag har pratat massor med Fredric i telefon och promenerat lite under rasten, försökt samla tankarna. Vilken tur jag har som har en pojkvän som gör allt för att jag ska må bra och säger dom bästa sakerna. Det känns lite bättre. Lite.

Jag hinner inte skriva så mycket mer just nu, måste fila på mitt manus så att jag kan sätta mig och prata konstant i telefonen i två timmar. Härligt.
Jag uppdaterar när jag kommit hem, om jag har ork till det.

--
hemma.

Det är så otroligt fint väder ute. Jag blev alldeles chockad av värmen när jag klev ut från jobbet (som förövrigt känns bättre, som alla sa att det skulle göra). Jag känner mig peppad till det mesta när det blir soligt och varmt. Nu ska jag dra igång träningen på allvar också. Inte för att jag tror att jag hinner med mer spinning än de två pass i veckan som jag är på nu. Kanske kan ta mig ut och springa lite i området (det behövs bara ett par spring-skor).

Appro på vädret så har vi haft det supermysigt den lilla studen som gått efter jobbet. Fredric mötte upp mig på våghustorget, vi promenerade i det fina vädret ner mot järntorget, köpte glass på pressbyrån, drog på solbrillorna och satte oss och mös i central-parken. Nella kom och det var dags att dra hem och käka (och Fredric skulle repa). Väl hemma så klämde jag och Nella i oss en supergod makaronipudding som min karl så omsorgsfullt lagat iordning under dagen. Tack babe, vi avgudade den!

Nu ska jag rita lite och sen ska jag iväg och sola (inte utomhus, inte varmt ute än) med mamma och Nella.

Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

vad skönt att det känns bättre =)
fick du iväg nått? jag håller tummen såå hårt för dig =D