måndag 14 april 2008

ynklig sjukling

Fredric är sjuk, jättesjuk. Han ligger här i sängen någon meter ifrån mig och hostar och höjer rumstemperaturen med sin feber.

Vi var hos pappa igår, Fredric hjälpte till med internet, vi åt pizza och sen var han tvungen att röra sig hemåt eftersom han kände sig hängig. Så jag följde honom till bussen och gick tillbaka till pappa för att glo film. "Shoot em up". Svinbra. Jag fick iallafall ett ynkligt sms där det stod att min karl hade 38,5 graders feber. Stackare. Så väl hemma sen var jag en snäll flickvän och baddade panna med blöt handuk, fixade tabletter och vatten osv. Men inte mådde han bättre för det idag. 39 grader var morgonens konstaterande.

Jag håller på att laga iordning lite pytt i panna åt mig och jordens förtillfället ynkligaste karl och sen ska jag möta upp Jennifer på stan. Så ska vi bege oss mot o´learys för att spana in hammarby- aik matchen. Bra grejer!

Imorgon fyller min lillasyster år. Fjorton. Det är ju ingenting? Ändå känns hon mycket äldre. När jag var fjorton hade jag rosa jazzbyxor (åh, det skulle nog kunna bli poppis idag igen) och det bästa jag visste var att sitta hemma och mysa med mamma och en bok.

Nu måste jag skynda mig att göra mig iordning, för nu blir det fotboll!


Inga kommentarer: