lördag 12 april 2008

En vecka senare

En vecka av både roliga och mindre roliga saker som hänt.
Jag och Jennifer var på Danko Jones och röjde gärnet i stockholm i tisdags - Superkul
Fredric kom inte in på spelningen han ville på i onsdags, eftersom det var för fullt - Mindre trevligt
Vi kom ut ett stort gäng på kvällen efter spelningen som inte blev av och umgicks - Skoj
Mysig utgång på fredagskvällen med gäng och diverse annat häng, med rockringar och tokdans - Sådär svinbra

Tisdags:
Underbart. Jag grät en skvätt när danko kom ut på scen, och förmodligen så klämde jag sönder Jennifers hand jag fick tag på strax innan för att lugna ner mig (förlåt för det Jennifer, du kan få klämma på min hand när du vill, jag lovar). Det var intensivt som fan (ursäkta svordomen, men det var intensivt som fan) och vi var helt uttorkade när konserten var slut. Jag skulle säkert kunna skriva hundra rader till om det här, men jag har nog inte smält det riktigt än. Det kommer ta ett tag. Känns lite som när man har varit utomlands - hände det verkligen?

Onsdags:
Fredric missade somsagt spelningen han velat se i ett halvår, och jag tycker verkligen jättesynd om honom, om jag kunde så skulle jag gjort nästan vad som helst för att hjälpa till. Vi drog iallafall ut på kvällen med lite av folket som varit här på kvällen, (jodu, vi var sisådär 16 personer i våran lilla etta på förfesten, inte dåligt!).

Fredags:
Förfest hos Jennifer och Jocke med lite nytt och lite gammalt folk med vidareutgång till backstage. Där dansade vi gärnet. Jag kan ärligt säga att jag aldrig röjt så mycket på ett dansgolv. Så jäkla roligt! Tyvär så rörde jag på mig så mycket att jag ruskade om magen till den graden att jag började må jätteilla (då har jag bara druckit vatten i sisådär två timmar). Mindre kul, lite kämpigt att ta sig hem, jag pratade med Lina (eller Liniz som hon numera kallas) i telefon. Eller ja, försökte prata, det gick inget vidare eftersom jag hickade sisådär tre gånger i varje mening. Ett kort besök med huvudet i toastolen och sen isäng.

Idag:
Klockan halv elva går vi upp, jag mår fortfarande illa, vi drar varsin treo och väntar in Fredrics systrar med diverse barn och sambos som vi åker med till degerfors. Stannar på en loppmarknad i karlskoga och kikar. Efter tag sätter vi oss där och fikar, ost/skink-macka och kaffe (vuxenpoäng till mig, Kaffe är nästan gott nu). Vidare till Degerfors, kort stopp på en loppmarknad till - Nino skulle ju också ha en pistol eftersom Leon hade hittat en på förra loppmarknaden, (men det fanns ju bara en pistol där).
Väl i huset, efter att ha blivigt attackerade av Vilda och Glimra, slappar vi allihopa. Jag hjälper till att bygga ihop "stormwind" (en borg barnen hittat på en av marknaderna).
Sen... Sen blir det mat. Det absolut bästa med att åka till Fredrics föräldrar (förlåt mamma) är maten. G-u-d-o-m-l-i-g-t. Tortellinigratäng och sallad. Jag åt mig så mätt så jag trodde jag skulle spricka (jag däckade i soffan en kortis efteråt med lite soduko).

Nu är vi iallafall hemma, jag har kikat på "Las Vegas" och "Sverige pussas och kramas". Informationsfilmerna från svenskt näringsliv får mig att kissa på mig av skratt. Så roligt.
Nu ska jag sätta mig med lite skoluppgifter i photoshop tror jag!
Tjoflöjt

2 kommentarer:

Lina sa...

ska vi göra lördagar till den offeciella (blev jäävligt fundersam på stavningen och vad det hette överhuvudtaget...men men) dagen! Hoppas det gick bra för dig efter vårat lilla samtal :P

Anonym sa...

hihi sött