torsdag 17 april 2008

Nyttigt värre

Idag har det varit bra väder och jag har haft en relativt bra fredric (han mår faktiskt bättre, heja heja) med mig på stan en liten stund. Jag skulle köpa hårnålar på h&m men dom var slut. Så vi köpte dricka och satte oss först i centralparken, men tröttnade på allt folk där och smet vidare. Vi satt en stund på våghustorget också, faktiskt mysigare, lika mycket sol, lika mycket folk och mycket roligare saker att titta på!

Jag kämpar på med träningen, valde att ta "tidiga" passet idag eftersom jag visste att det skulle bli sol (så jag skulle kunna fördriva dagen ungefär som jag gjort). Det känns bra. Tyvärr så upplever jag inte det där med att man är piggare och orkar mer när man tränar, jag blir istället trött och seg. Men ligger jag i under några månader till kanske det vänder.

Jag målade precis. Så roligt.
Jag ska faktiskt (fast jag inte har råd) ta mig upp till den lilla "art"butiken mittemot lucullus imorgon efter spinningen (möjligtvis innan, så jag inte är för svettig och äcklig) och köpa mig skissblock och sudd. Jag sitter med stiftpennor och dator-papper och målar, och det är inte dom bästa förutsättn
ingarna för mig. Dessutom ska jag nog slå till med färgpennor också, så jag kan få ett par bra, där alla färger finns med. Och kanske en stompf också, med tanke på att mina händer är alldeles svarta efter skuggningen.


Nu är det iallafall dags för en kvällsmacka.
Jag ska, i anda med min nya nyttiga livsstil (okej, chips då och då är okej... och detsamma med alkohol) göra en supermacka. Mitt jättegoda riktigt grova bröd, sen ost på - gouda såklart, även en skinkbit (tunna skivor, det är viktigt) och lite tomat och gurka på.
Mums.




--


Kent och mamma lånade ut en cyckel åt mig och Fredric, så vi skulle ha två, (förövrigt jättesnällt!) för några veckor sen. Nu har den blivit snodd.
Ibland hatar man ju örebro.


1 kommentar:

Anonym sa...

vad duktig du är på att måla!! :D
jag skulle också behöva en stompf , men fingrarna funkar så länge :P