måndag 19 maj 2008

Forever sjuk

Jag hostar fortfarande (!) upp en massa skit ur mina lungor. Jättretrevligt och kul.
Har legat i sängen och druckit varm oboy och läst om "Stephanie Plums" äventyr (så jäkla roligt, jag rekommenderar dessa böcker sjukt mycket).
Nu är det dags att färga håret, jag har en sån ful utväxt och antingen blir det svart igen, som vanligt, eller så slår jag på stort och går någonting roligt.
Hm, roligt it is.

Det gick bra på efesos i lördags, det är superkul och tiden går jättefort. All personal är så snälla så. Förutom den ena kocken, jag tror att han i hemlighet funderar på att göra köttfärsspett av mig, (ett tips alltså; om jag är spårlöst försvunnen, ät inte på efesos)! Dricksen är inte dålig alls, men det bästa av allt är att det ingår mat i passet. Inte bara en gång heller, blir du mer hungrig så ät lite senare igen! I lördags hade jag glömt att äta innan jag drog dit för att jobba, och kom på vid halv elva (när jag började bli yr och se prickar framför ögonen) att det kanske var dags. Otrevliga kocken fick, mot sin vilja, göra oxfilé på spett med klyftpotatis och massa, massa, aioli åt mig.

För att inte tala om när jag var där som gäst med Sanna i fredags och fick allt mycket billigare (skryt skryt). Jag ska nog hålla mig på god fot med personalen där.

Idag ska jag bege mig på promenad, vi får se om jag får med mig Fredric, men han är ju täppt i näsan = sjuk. Karlar och sjukdomar alltså (har man ont i halsen blir man sängliggandes i en vecka och måste bli tagen för världens mest ynkliga stackare).
Ta inte illa upp nu Fredric, jag vet att du är en krigare!

Adios!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle ha jobbat där i söndags för då var lilla jag där :D