måndag 26 maj 2008

Walk a mile in my shoes

Nu vart det sådär långt mellan blogginläggen igen, men jag har faktiskt varit upptagen. Mycket upptagen!
Jag har hunnit vara på både liseberg och gröna lund, (hade en supermysig fredag-lördag med mamma och Nella på grönan och scandic hotell). Förra veckan kom jag igång ordentligt med promenaderna också, jag promenerar sjukt mycket just nu, vädret är ju bara så underbart!
Sen att jag börjar känna mig bättre och hurtigare är ju bara ett superplus.

Liseberg: Det kunde nog inte varit på en bättre dag. Vädret var lagom, så lagom att vi blev torra efter "kållerado" (vilket behövdes eftersom vi åkte den gång på gång och hamnade bara i mer och mer vattenstrålar - jag fick en jättevattensprutt rakt på kinden) men samtidigt inte så varmt att vi smälte bort i solen. Och det var aldeles perfekt med folk, längste väntetiderna var i 15 min ungefär, och det var om man ville sitta längst fram (vi åkte mest balder och kanonen, sjukt kul). Den här dagen insåg jag dock att jag har blivit äldre.
På ett dåligt sätt.
Jag mådde illa av alla de roliga åkattraktionerna (som det så fint heter). Okej, inte alla såklart, men det kändes i magen att jag inte skulle kunna göra som förr i tiden och bara springa runt och ställa mig i kö igen när jag åkt klart.
Ibland suger det att man inte är 15 längre.

Tjejhelgen: Vi åt god mat, träffade Petra och hennes helsköna unge Nicolas (stavar jag det rätt mamma?) på gröna lund och åkte massa karusell, sen kom vi till hotellet och kollade på signs och scrubs. Dagen efter spenderade vi i stockholm stad med shopping i det fina vädret. Helhärlig helg, tack mamma och Nella jättemycket, det var så roligt. Mamma fick en nära-döden upplevelse när vi var som mest brudiga och fotade oss i spegeln allihopa och hon kom på att det var dags för henne att klippa lugg för att inte se skallig ut (förlåt mamma, men det var så himla kul). Jag är förresten rödhårig, det vart roligast så - kanske borde tillägga att jag är längst till vänster i bild också, eftersom jag och min sex år yngre syster numera ser ut som tvillingar...



Kommer ni förresten ihåg det här inlägget? Jag var med om en liknande upplevelse i torsdags. Inte alls i samma utsträckning, men jag och Lina pallrade oss iväg på ett skivstångpass. Det var sjukt roligt och jag kände hur mycket jag fick jobba, men efteråt var vi sådär lagom möra. Och idag, fyra dagar senare, har jag fortfarande träningsvärk. Så imorgon skulle vi dra ihop ett gäng och smita på ett skivstångpass till, men det var fullbokat. Så jag är lite grinig just nu.

Innan jag slutar ska jag berätta att mamma klippte sig idag (ni vet det där med luggen) och det var sjukt snyggt! Hon blir bara yngre och yngre varje gång jag ser henne känns det som (fjäsk, fjäsk).


2 kommentarer:

Anonym sa...

fina frillan på morsan! :D

Anonym sa...

Hmmm, snygg jag är va, fjäsk går hem det gills:)
Mams