onsdag 7 maj 2008

Wicked väder

Hurra, sommaren är här.
Nästan iallafall.
Jag drog upp på stan och mötte pappa klockan halv 12, så var han världens goaste och köpte ett par supersnygga löpskor åt mig. Massa kärlek till pappa Olle, han som tror att han är Arnold Schwarzenegger (behöver jag ens säga att jag var tvungen att googla namnet för att få fram rätt stavning? - Trodde inte det).

Sen vart det lite kycklingsallad på sub city, mysigt som sjutton. Men hans lunch tog slut och han var tvungen att smita, så jag ringde upp Fredric på stan eftersom jag hade halva min sallad kvar (jag har en hemlig panikångest över att vara ensam på stan, speciellt över att sitta ensam och äta, man har ju nästan en blinkade skylt i pannan som det står "HAHA DU HAR INGA VÄNNER!!!" på).
Så i väntan på Fredric ringde jag Sanna, så jag åtminstone skulle se ut som om jag satt och väntade på någon. Vi satt en liten stund och snackade strunt. Hon jobbade på som vanligt. Duktig kicka.
Tillslut kom min pojkvän och joinade mig, käkade upp resten av min sallad och tryckte i sig en ost&skinkbaguette. Sen struttade vi runt på stan lite och jag hittade världens sötaste bikini. Jag är så kär. Jag lovar att det på riktigt lös upp en aura runt den när jag fick syn på den.
"Åh, den här ska jag ha, inget snack! Hm oj, panos... 600 kr". Kul att man inte har jobb då.

Snart kommer Björn och Lotta (Fären och Luttert), vilket är Fredrics föräldrar. Då ska jag få åka motorcykel! Jag är jättepeppad. Så ska vi laga lite sallad här hemma och jag har köpt jordgubbar!
Så antagligen får ni höra lite om det sen också. Nu ska jag rensa kycklingen med grindhouse-soundtracket i bakgrunden. Bra grejer!

Ciao!

Inga kommentarer: