onsdag 26 mars 2008

Massagemonster

Ah, jag är helt avslappnad. Jag har just blivit förälskad i en stol.
Jag har sovit alldeles för lite inatt och igår natt, och nyss satt jag och kunde absolut inte koncentrera mig (eftersom jag höll på att somna på tangentbordet, typ). Smart som jag är så kommer jag på att istället för att låsa in mig på toaletten (den med handfatet stort som ett badkar) och smygsova i en kvart så kan jag boka upp en omgång i massagestolen som finns på jobbet. Sagt och gjort.

Lina fick följa mig och hjälpa mig att starta igång den, eftersom jag är övertygad om att den ska låsa fast mig och borra mig i hjärnan eller nåt annat i stil med saw-filmerna. Så jag sätter mig i monstret, spänner någon typ av kuddar runt låren (man fick välja mellan lår och armar, men jag ville ha mina armar fria så jag kunde försvara mig om någonting nu skulle hända - man kan inte lita på sånna där nymodernigheter med en massa elektronik i, ni har ju sett terminator!) sen fifflar Lina med någon liten fjärrkontroll som flippar stöden till en lagom skön liggställning och det är ungefär här jag lugnar ner mig och börjar se fram emot mitt massageäventyr.
Det blev en kortvarig trygghet, för när vi ställt in stolen på "relax" (jag tog den näst mjukaste massagen), ska stolen ställa in sig efter hur stel jag är och vilka proportioner jag har eller nåt sånt, och den klämmer fast både mina lår och hela mina ben, jag kan inte röra dom! Panik!
Tur att Lina finns och har en sån lugnande effekt, alla borde ha en Lina som kan följa en överallt och få en avslappnad och trygg (jag får nog ta patent på henne).
Iallafall så lämnar hon mig till mitt öde och jag kurar in mig i den gosiga filten som fanns till förfogande och tänker att det blir nog ett ganska skönt sätt att spendera mina sista minuter iallafall.

Nu är jag somsagt tillbaka och kär. Jag vill ha en massagefotölj! Har kollat runt lite och dom kostar inte så himla mycket, bara sisådär 30000 att hyra eller nåt, småpengar. Jag kan önska mig en i 20års present! Ser du det mamma? Jag vill ha en massagefotölj i 20års present!

Inga kommentarer: