lördag 22 mars 2008

Trevligheter

Just nu sitter jag hemma hos Jennifer och Jocke, vi kom hit för en liten stund sen. Dom andra sitter och spelar lite poker, så jag snodde Jockes dator och kikade runt lite.

Vi var hemma hos mamma idag och åt påskmat. Vad nu påskmat egentligen är, jag åt mest ägg, potatis och köttbullar, (min mammas hemlagade köttbullar är nämligen bäst) och så en massa godis såklart, mormor har alltid med sig godis.
Och Tuff var hemma. Mysigt.
Gud vad jag saknar honom, det är så tomt att komma hem och inte ha någon som sitter på dörrmattan och väntar (eftersom han hört dig komma) och som brister ut i någon sorts glädjerus så fort du sätter nyckeln i låset. Ioförsig så har jag ju Fredric, det är inte så jättelångt ifrån.
Fast han väntar inte på dörrmattan.

Som tur är så har vi fått lov att hämta Tuff när vi vill. Han bodde faktiskt hos oss hela förra helgen. Vi låg alla tre och skedade i sängen om nätterna.
Han får egentligen inte ligga i sängen (förlåt Kent) och sista natten fick han faktiskt inte det. Vi puttade ner honom och plockade fram hans filt så han skulle kunna ligga på golvet bredvid sängen. Fredric berättar dagen efter att jag i sömnen hade kallat upp honom på natten och lagt honom bredvid mig så jag kunde ligga och krama om honom.
Gosigt.

Nu så ska jag blanda dip. Jag har svikit den gamla hederliga "dill och gräslöken" och istället konverterat till "fresh island". Det är dags för lite variering, jag har t.o.m. köpt grillchips.
Och så ska jag kika lite noggrannare på "Chuck" som gått på i bakgrunden, det verkar faktiskt riktigt roligt.

Ciao

Inga kommentarer: