måndag 24 mars 2008

Var är min hotchipottel?

Nu är jag riktigt mätt. Jag har smällt i mig pannkakor med grädde och socker, onyttigt värre men ack så gott! Vi har lyckats att variera maten hela helgen faktiskt, ingen pasta och köttbullar eller pommes och fiskpinnar. Igår kom de två J:na hit (Jennifer och Jocke) och jag och Jennifer lagade spenatsoppa (våra karlar uppskattar inte den goda grönsaken så dom fick äta spagetti och köttfärsås). Det blev soppa över så jag ska koka ett ägg och ha supergod matlåda imorgon.
För imorgon är det jobb igen. Suck.

Det ska faktiskt bli lite skönt att slippa gå upp klockan halv 7 på morgonen. Men jag undrar hur många dagar det kommer ta innan jag blir aldeles för rastlös och irrig, innan jag och Fredric går varandra på nerverna. Fast av erfarenhet tror jag att det nästan är omöjligt för oss att umgås för mycket. Vi har bott på mindre yta än såhär med mer tid ihop än vad vi har idag, och jag saknar honom faktiskt ändå varje dag på jobbet, hela dagen.

Förut träffade vi mamma, Kent och Tuff, jättemysigt. Jag märkte av, mer än vanligt, hur mycket Tuff saknar oss. Idag sprang han inte förbi mig och till Fredric först, utan jag fick den första uppmärksamheten (tji fick Fredric). Sen så fick han springa av sig på kullarna (Tuff alltså, fast även Kent sprang en del). Det snöade, massor. Varför snöar det nu? Det är snart april!

Det är sent nu, jag måste lägga mig och försöka sova, jag har vänt på dygnet lite under de senaste dagarna (fast bara på ett bra sätt, sovit lite längre och skjutit lite på tiderna). Först ska jag hoppa upp i soffan bredvid världens bästa Fredric och pussa lite på honom.

Sov gott Andrea.
Tack, godnatt.

Uppdatering på träningsvärken:
Jag kan gå normalt igen, känner bara av den när jag anstränger benen (som idag när jag sprang upp på kullen med tuff - aj), så nu är det bara på't igen. Har inte tränat sen i onsdags, så på onsdag är det bara pang på!

Inga kommentarer: