torsdag 27 mars 2008

Hoppsan

Jag trodde inte att jag skulle få varesig panik eller beslutsångest över att få ett jobberbjudande. Men för en liten stund sen kom Jalle in (han som knackade på rutan och gjorde "schh"-tecknet när vi sjöng så fint ni vet) och säger "Andrea, jag har jobb åt dig om du vill". Jag vet inte vad jag ska säga, det visar sig att det finns en plats på ens-kampanjen och jag får börja provjobba på måndag om jag vill. Jag ska upp på ett litet möte med honom om 10 minuter och prata igenom allt.

Jag vet att jag inte är klok om jag säger nej, när jag vet hur många det är som står i kö till dom här jobbplatserna, men ska jag vara ärlig så har jag sett fram emot att få lite mer sömn och kunna umgås lite mer med Fredric. Mina veckor är så fyllda att jag inte har en enda dag som jag kan komma hem och sätta mig ner i soffan och bara pusta ut på, oftast är helgerna också alldeles uppbokade.

Hade jag inte bara kunnat få en vecka iallafall? Jag skulle ju träna om dagarna nu. Skit också. Nu måste jag pallra mig upp (kom ihåg till mig själv; andra våningen till höger, längst in till höger) och höra vad som sägs och se hur det blir.

Får väl återkomma sen med resultat.
Jag är inte ens en gnutta glad över det här.

--

Okej, jag är tillbaka och det känns mycket bättre.
Först och främst så var det på den bästa avdelningen (med dom roliga personerna som jag har lunchat med i två månader), med den bästa provisionen. Nästa vecka ska jag provjobba, med utbildning på måndag morgon (i konferansrummet, vet du vart det ligger? - Bredvid godisautomaterna!). Nervöst och spännande.
Dessutom får jag ett kontor på nedervåningen (det finns inga lediga där uppe), han ursäktade sig över det som om det vore en dålig sak, jag tycker det ska bli skönt att få vara lite avsides.
Jag känner bara en jättepress på mig, jag måste ju göra bra ifrån mig nästa vecka om jag ens ska få fortsätta. Han sa hela tiden att han inte tvivlade på att jag skulle klara det, han visste redan nu att jag skulle fixa det galant.

Bra sak ett: Jag berättade att jag räknat med att vara arbetslös veckan efter och därför bokat in en konsert med övernattning, och det var "ko-lugnt". Danko blir av iallafall Jennifer!

Bra sak två: Massagestolen. Ha, jag blir kvar så jag hinner älska med stolen ett par gånger till.

Och idag ska jag fika med Carro! Det var längesen, ska bli riktigt mysigt. Sen på kvällen blir det god mat, vi storhandlade nämligen på willys för 850 kr igår, så nu kan vi äta varierad och bra kost.
High five!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det komemr lösa sig bruttan det vet jag! Jag håller tummen på att du ska bli glad och nöjd =D

Fredric sa...

Du måste ge det en chans!

Det går alltid att säga upp sig om du vantrivs. Do it!

Unknown sa...

iiiiiiis niiiiiiiiiiiiice

Anonym sa...

Det är helt super, grattis gumman. Undrar om jag får bjuda dig på relaxen snart, kanske nästa söndag...Mamsen