fredag 21 mars 2008

Nyp mig i armen

Gud vad skönt att få sova ut. Min kropp behövde det verkligen.
Vi vaknade för några timmar sen, men låg kvar i sängen och kollade på prinsen av egypten som gick på tv. Åh, jag älskade den filmen när jag var liten.

Igår var en mysdag. Jag slutade klockan 12 på jobbet, åkte in till stan och lunchade med Lina och Fredric på punkten. Bakad potatis med skagenröra, mums!
Sen vart det en liten runda på stan, jag köpte mig ett linne på h&m som var så sött. Prickigt med några små ankare på. Jag lyckades också handla lösgodis för 106 kr och ett stort påskägg, som sedan lades ihop och gavs till fredric på kvällen (efter maten såklart). För att läskas lite kan jag ju berätta att vi åt fläskfilé, pommes, sås och tsatsiki. Hur gott som helst, speciellt för oss som lever på olika typer av pasta hela veckorna.

Senare på kvällen så erbjöd sig Fredric att ge mig lite massage för att underlätta min brutala träningsvärk. Jag fick av någon anledning för mig at det bara skulle vara skönt.
Jag hade jättefel.
Och inte är det mycket bättre idag heller (förmodligen skulle det vara hundra gånger värre om det inte var för Fredric, så tack älskling).

Nu gör magen sig påmind, dags för frukost!
Men innan jag smiter ska jag bara berätta en lite lustig sak. Någongång under natten (jag kollade aldrig klockan) så vaknar jag av ett stenhårt nyp på insidan av överarmen (i det där gäddhänget eller vad det heter) och det gör så otroligt ont! Jag blir lite smått chockad och frågar Fredric varför han nyper mig i armen (först måste jag ju väcka honom såklart).
Svaret jag får är: "Jag drömde att jag nöp jocke i låret". Sen somnar han om.
Jag blir jättegrinig och vänder mig om och försöker somna om, men det gör jätte, verkligen jätteont i armen. När jag vaknar idag känns det som ett blåmärke. Tack älskling.
För övrigt för er som undrar så hade han drömt att han skulle göra någonting viktigt i wow och Jocke hade stängt av hans dator precis innan. Det var därför han "nöp jocke i låret". Absolut inte av någon annan anledning. Hoppas jag.

Nu ska vi iallafall äta frukost och sen städa klart lägenheten, vi handlade dammvippa och rosa diskhandskar på rusta igår, jättesöta! Nu kanske det blir liet roligare.

Glad påsk!

3 kommentarer:

Unknown sa...

hahahahahha

Anonym sa...

Låter som du är utvilad och på bättrings-träningsvärks-vägen. Påt igen bara efter påskmaten. Syns i em.
Kjam mamma

Anonym sa...

hahaha, vad mysigt :P jag skulle ha nypigt tillbax!